Levé pozadí

Vítejte, Host
Uživatelské Jméno Heslo: Pamatovat si mne

Začátečník
(1 prohlíží) (1) Host
  • Strana:
  • 1
  • 2

Začátečník

22 Úno 2017 20:52
Tomas Suchanek napsal:
Ahoj,

včera jsem letěl LZKZ - LKPR podle CSAV bylo ILS RWY30, ještě před BNO FL260 jsem dostal od LKAA dct PR532, potvrdil jsem a zadal do FMC a stále udržoval FL260(čekal jsem na pokyn řídícího k zahájení sestupu. Následně po 15 min letu jsem dostal dotaz "time to T/D" a následně dotaz jak chci sklesat do 5000ft. Z dřívější doby(Pavel Svoboda Vatsim) si pamatuji, že bez instrukce udržuji směr a hladinu. Vzhledem k tomu, že reál LKPR 21.02. byla RWY30 a najednou jsem dostal RWY24 bez upozornění "expec RWY24", tak se ptám co jsem dělal špatně. Chci mít radost z létání a zlepšování.


Ahoj! Paradoxně jsem byl zrovna já ten oblastník, který ty instrukce vydával. Rozdělím to do několika sekcí.

1) Je to přesně naopak. Sestup si nehlídá řídící, ale pilot. Tudíž pilot si sám nahlásí, že je připraven klesat. Tudíž že je na T/D. A řídící ho už dál vyklesává, jak je třeba. Tudíž ten prvotní podnět musí přijít vždy od řídícího, pakliže nejsou dané nějaké zvláštní postupy pro klesání.

2) Pakliže jsou splněné limity, tak je čistě na řídícím na IVAO, jakou dráhu v užívání určí. Paradoxně je dráha 24 obecně pro provoz vhodnější, než dráha 30. A to zejména z důvodu hluku (jelikož během finálního přiblížení prakticky letíš nad Prahou). Tudíž důrazně doporučuji se řídit zprávou ATIS na IVAO. Nikoli v reálu. Dále by pro tebe daná dráha neměla být takovým překapením, protože by sis dráhu v užívání měl zjistit předem. Dokonce jsem měl i dráhu v užívání napsanou i ve svém "oblastním" ATISu, což rozhodně není mou povinností.

Doufám, že jsem ti dostatečně zodpověděl tvé dotazy. Pokud ne, velmi rád doplním, případně zodpovím další.

Dále... pokud bys rád své letecké schopnosti zlepšil, velmi ti doporučuji se přihlásit do divizní Letecké školky. Ujmou se tě zkušení instruktoři, kteří tě naučí vše potřebné pro složení první praktické zkoušky na IVAO, a to je zkouška na hodnost Private Pilot. Poté je možné nástavbové studium třeba na IFR

https://is.letecka-skolka.cz/
Poslední Úprava: 22 Úno 2017 20:54 od Jan Podlipský.
Zatím nikdo nepoděkoval, buďte první !
22 Úno 2017 22:54
Díky, tomu rozumím. V době, kdy jsem plánoval/startoval byla mapa pokrytí téměř prázdná, takže jsem čerpal z reálu. Existuje procedura, která dovolí odmítnout dct to a pokračovat v plánovaném letu např až do bodu VLM a přiblížení na act dráhu?

Do školy jsem přihlášen jen časově to zatím nedávám.
Poslední Úprava: 22 Úno 2017 22:55 od Tomas Suchanek.
Zatím nikdo nepoděkoval, buďte první !
  • Strana:
  • 1
  • 2