Levé pozadí

Zkoušky

Zkoušející

PP - Private Pilot

    • CZ-ADIR Michal Vorel
    • CZ-TC Marek Buchtela
    • CZ-TAC Jan Šebek

    SPP - Senior Private Pilot

        • CZ-ADIR Michal Vorel
        • CZ-TC Marek Buchtela
        • CZ-TAC Jan Šebek

            CP - Commercial Pilot

                  • CZ-ADIR Michal Vorel
                  • CZ-TC Marek Buchtela
                  • CZ-TAC Jan Šebek



                        PP - Private Pilot

                        Private Pilot (PP)
                        alt

                        Toto je první velká výzva pro většinu nováčků na síti. Každý pilot, který chce dokázat, že umí létat za pravidel VFR musí složit tuto zkoušku. Skládá se z krátkého pohovoru se zkoušejícím, který Vás prověří na teoretické úrovni. Potom následuje praktická část, kterou představuje krátký VFR přelet z řízeného letiště na neřízené a zpět.


                        Splnění této zkoušky je požadavkem pro pokračovací výcvik základů IFR létání a následně i typového výcviku například na Boeing 737NGX nebo Airbus A320 apod. v letecké školce!


                        Minimální nálet na síti pro zkoušku: 50 hodin


                        Požadovaný typ letounu: Kategorie lehká, jednomotorový letoun. Př: Cessna 172, Diamond DA40, Cirrus SR22 apod.


                        Minimální počet bodů pro splnění zkoušky: 75/100 (jak z teoretického testu na ivao.aero, tak z praktické části se zkoušejícím)


                        Požadavky:
                        - Komunikační zařízení - mikrofon, sluchátka
                        - Mírně pokročilá úroveň angličtiny
                        - Ovládání klienta pro připojení do sítě IVAO - IVAP + TeamSpeak2
                        - Vyplnění VFR letového plánu
                        - Přístup k leteckým mapám, které budete při zkoušce potřebovat
                        - Teorie: rozdíly mezi VFR a IFR letem
                        - Teorie: základy meteorologie, dekódace leteckých zpráv ATIS, METAR, TAF
                        - Teorie: čtení leteckých map
                        - Teorie: Základní radionavigace VOR,NDB
                        - Teorie: RVSM, hladiny v evropě
                        - Teorie: pojmy převodní výška a převodní hladina a vše co s tím souvisí
                        - Teorie: Detailní popis vzdušného prostoru a jeho dělení + znalost stanovišť řízení letového provozu
                        - Teorie: Přístroje v letadle a základní charakteristika letounu, typy rychlostí používané v letectví
                        - Teorie: VFR letištní okruh + plánování traťového VFR letu
                        - Schopnost udržet letoun ve stabilizovaném letu. Srážka s terénem je nepřípustná!
                        - Frazeologie CZ+EN
                        - VFR letové povolení
                        - Pojíždění po letištní ploše a vzlet
                        - Opuštění CTR/ATZ dle trasy přidělené řízením letového provozu
                        - Přímý let na radiomajáky VOR, NDB + použití DME
                        - Schopnost zachovat klid v nestandardních situacích, jako je ztráta spojení s řídícím, průlet nad obsazenou dráhou apod.
                        - Letištní VFR okruh a vyčkávání za VFR
                        - Přistání, nízký průlet, letmé přistání a vzlet apod.

                        Zkoušející:
                        - CZ-TA1 Jan Šebek
                        - CZ-TC Marek Buchtela
                        - CZ-ADIR Michal Vorel

                        CP - Commercial Pilot

                        IFR let s užitím pokročilé navigace pomocí radiomajáků typu NDB a VOR/DME, NON-RNAV příletové a odletové tratě, vyčkávání, nepřesná přiblížení, letmé přistání a vzlet, nízký průlet.

                        SPP - Senior Private Pilot


                        IFR let s užitím základní navigace pomocí radiomajáků typu NDB a VOR/DME, NON-RNAV příletové a odletové tratě, vyčkávání, ILS přiblížení. Požadovaným letounem je dvoumotorový vrtulový stroj kategorie L (BE58 a podobné)

                        ATP - Airline Transport Pilot

                        Tuto zkoušku není momentálně možné skládat s českým zkoušejícím. Skládá se z pohovoru a z IFR letu na dvoumotorovém proudovém letounu (A320 nebo B737).