
Základna dopravního letectva v Praze - Kbelích je určena k provádění letecké přepravy dopravními letouny a vrtulníky na území České republiky a do zahraničí. Za branné pohotovosti státu a při mimořádných opatřeních plní úkoly stanovené ministryní obrany. Na přepravě ústavních činitelů se podílí od roku 1993, neoficiálně již od poloviny roku 1990. Dále zabezpečuje přepravu orgánů pro transplantace a sekundárně se podílí na integrovaném záchranném systému.
Základní údaje
Poloha | N 50* 07 17 E 14* 32 37 |
Nadmořská výška | 286m / 939ft |
Vzletové a přistávací dráhy | 06/24 (2000m x 49m BETON) |
Přístrojová přiblížení | 24 - ILS, NDB, PAR 06 - Pouze vizuální přiblížení nebo přiblížení okruhem |
Stanoviště ATS | LKKB_M_TWR Kbely Věž/Tower (120,875 MHz)
LKKB_M_APP Kbely Approach (124,675 MHz)
LKKB_P_APP Kbely Přesný/Precision (126,750 MHz)
|
Vstupní/Výstupní body | MIKE - NE of Stará Boleslav (křížení železnice a dálnice) LIMA - S of Lysá nad Labem (silniční most přes řeku) UNIFORM - E of Úvaly (osamělá čerpací stanice) ROMEO - SW of Říčany (mimoúrovňová křižovatka dálnic) |
Místní postupy
Standardní přístrojové odlety (SID) nejsou stanoveny. Odlety se provádí vektorováním letadel na následující body ATS: ARTUP, BALTU, DOBEN, VENOX a VOZ. Při plánování IFR letů z LKKB se v poli 15 (route) uvádí jako první položka zkratka DCT, za kterou následuje příslušný bod z výše uvedeného seznamu.
Let po okruhu za VFR se provádí:
– vrtulníky ve dne ve výšce 2000 ft/610 m AMSL
– ostatní letouny a vrtulníky v noci 2500 ft/760 m AMSL
Směr okruhu je vždy na jihovýchod.
Odlety IFR po vzletu pokracuji kurzem drahy a stoupaji 3000ft altitude, pokud LKPR_APP nestanoví jinak.