Levé pozadí

CZ Dangerous Airports Tour 2016-2017

Vážení piloti,

s novou sezónou oprášíme zvláštní tour zaměřenou na nebezpečná či jinak zajímavá letiště. Seznamte se s CZ Dangerous Airport Tour 2016.

Tato tour bude ukončena 31.12.2017


alt



Reporting

Všechny lety reportujte ZDE. Jedná se o systém MODA, který již znáte například z World Tours nebo tour některých zahraničních divizí. V případě potřeby můžete využít manuál, který naleznete v levém menu po otevření validačního systému. Není však třeba se obávat něčeho nového, systém je velmi intuitivní. Dbejte na správné vyplnění údajů, zejména časů v UTC.

Pravidla

  1. Kde je to možné, používejte místní mapy, scenerie a postupy. U většiny letišť jsou zajímavým zpestřením.
  2. Snažte se létat v době, kdy je nějaký ATC online. Žádný systém není neomylný a v případě, že dojde k problémům s odpojením během letu, či s vaší historií na síti, přítomný ATC může sporné údaje potvrdit.
  3. Při hlášení si hlídejte důležité údaje, jako jsou časy odletu a příletu (UTC), či volací znak. Stejně tak si kontrolujte správné vyplnění letového plánu.
  4. Akceptujeme během letu odpojení po dobu max. 20 minut, při delším odpojení nebude let schválen.
  5. Před vzletem a po přistání je nutné setrvat minimálně 10 minut online na stání.
  6. Jeden let = jedno připojení. Pokud v jednom dni poletíte více legů, je nutné se mezi jednotlivými legy odpojit ze sítě na dobu minimálně 10 minut.
  7. Jednotlivé legy celé tour je nutné zaletět ve stanoveném pořadí.
  8. Lety musí být plánovány s ohledem na vzdušný prostor a pravidla jeho užívání.
  9. Lety stylem DCT a lety ve špatné letové hladině nebudou schvalovány.
  10. Je systémově povoleno reportovat jednotlivé legy až po schválení legů předchozích. Při zamítnutí legu nebudou následující již provedené lety brány v úvahu.
  11. V rámci tour je možné uskutečnit maximálně 2 lety denně.
  12. Uskutečněné lety lze reportovat nejpozději do sedmi dní po provedení letu.
  13. V letovém plánu do pole 18 uvádějte RMK/CZ DG TOUR 2016.

Rozpis letů

LEG DEP DEST DIST (NM) EET DEST SCENERY DEST CHARTS Aircraft
1 LKPR LYTV 497 1:00 FSX Charts Boeing 767, Airbus 330 or similar
2 LYTV LKTB 413 0:50
Charts CZ Boeing 767, Airbus 330 or similar
3 LKTB LFMN 511 1:00 FSX Charts Boeing 777, Airbus 330 or similar
4 LFMN LKMT 575 1:30
Charts CZ Boeing 777, Airbus 330 or similar
5 LKMT LGSK 672 1:30 FSX Charts Boeing 757 or similar
6 LGSK LKPD 729 1:30
Charts CZ Boeing 757 or similar
7 LKPD LXGB 1236 3:00 FS9 / FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
8 LXGB LKKV 1156 3:00
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar
9 LKKV LGHI 908 2:00 FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
10 LGHI LKPR 869 2:00
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar
11 LKPR EGNS 733 1:30 FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
12 EGNS LKPR 733 1:30
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar
13 LKPR LDSP 402 1:00 FSX Charts Boeing 767, Airbus 330 or similar
14 LDSP LKTB 337 1:00
Charts CZ Boeing 767, Airbus 330 or similar
15 LKTB LOWI 242 0:30 FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
16 LOWI LKMT 306 0:40
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar
17 LKMT LGSM 814 1:30 FSX Charts Boeing 757 or similar
18 LGSM LKPD 881 1:30
Charts CZ Boeing 757 or similar
19 LKPD ENML 813 1:30 FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
20 ENML LKPD 813 1:30
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar
21 LKPD LOWS 171 0:20 FSX Charts Boeing 747, Airbus 330 or similar
22 LOWS LKKV 144 0:20
Charts CZ Boeing 747, Airbus 330 or similar
23 LKKV LGMK 934 1:30 FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
24 LGMK LKPR 897 1:30
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar
25 LKPR LFLJ 417 1:20 FSX Charts Pilatus PC12, DH 6 or similar
26 LFLJ LKTB 467 1:30
Charts CZ Pilatus PC12, DH 6 or similar
27 LKTB LYPG 421 1:00 FSX Charts Boeing 737, Airbus 320 or similar
28 LYPG LKPR 508 1:00
Charts CZ Boeing 737, Airbus 320 or similar

Zajímavosti

LYTV/TIV – Tivat, Černá Hora.
Letiště která je mezi horami a pobřežím. Na RWY 32 je vyosené LOC přiblížení, kde je potřeba provést před přistáním vizuální levotočivou zatáčku. Na RWY 14 je možnou pouze vizuální přiblížení okruhem a tamní dráha nepatří k nejdelším.

LFMN/NCE – Nice Côte d’azur, Francie.
Poměrně známé letiště kde z obou stran (2x Paralelní RWY) je nutné zatočit na finále velmi blízko před prahem RWY. Dráha opět nepatří mezi nejdelší.

LGSK/JSI – Skiathos, Řecko.
Letiště, kterému se říká evropská Sint Maarten. Dráha je z obou stran zakončena pláží. Na letišti se nachází pouze NDB maják, nicméně na přiblížení se kombinuje se vzdálenějším VORem. Dráha měří pouhých 1620 m.

LXGB/GIB – Gibraltar, Gibraltar
Známé letiště s hlavní silnicí křižující jedinou RWY a vysokou skálou ihned vedle letiště. Na letišti se poskytuje PAR přiblížení. Pokud není ATC k dispozici, je možné pouze vizuální přiblížení. RWY má 1630 m a z obou stran je moře.

EGNS/IOM – Isle of Man, Velká Británie
Letiště na malém ostrově mezi Anglií a Irskem. “Hlavní” RWY 08/26 o délce 2110 m sice disponuje ILS, nicméně ze strany RWY08 je vyosený o cca 20°.

LGHI/JSI – Chios, Řecko.
Letiště na řeckém ostrově Chios je vybaveno jednou z nejkratších RWY v Evropě, která je dostačující pro letouny typu B737 či A319 (pouhých 1511 m). Přistání na tomto letišti je okořeněno o absenci ILS. Je zde pouze VOR přiblížení a to pouze na RWY 19. Z druhé strany je možné pouze přiblížení okruhem.

LDSP/SPU – Split, Chorvatsko.
Letiště ve známém chorvatském letovisku. Dráha je vybavena ILS z jedné strany, ale z druhé je možné pouze vizuální přiblížení okruhem podél svahu hory, která se nachází bezprostředně u letiště.

LOWI/INN – Innsbruck, Rakousko.
Velmi známé letiště v alpském údolí mezi vysokými horami. Opravdovou výzvou je přistání na RWY08 kde je potřeba se v tomto údolí otočit, a je které je opravdu úzké.

LGSM/SMI – Samos, Řecko.
Další z mnoha řeckých letovisk, kde přistát chce nutnou dávku zkušeností. Stejně jako spoustu dalších řeckých letišť ani letiště na Samosu nedisponuje ILS vybavením. Je tu pouze VOR/DME přiblížení, které vede kolmo k RWY a je potřeba provést poslední zatáčku dle vizuální navigace. 

ENML/MOL – Mölde, Norsko
Norské letiště ve městě Mölde se nachází na úpatí fjordů. Z jedné strany na RWY 25 je pouze vyosené LOC nebo GNSS přiblížení s finální vizuální zatáčkou, z druhé strany je velmi příkrý ILS. Z obou stran je to však krásná podívaná protože letiště je v údolí na úrovni mořské hladiny mezi dvěma fjordy

LOWS/SZG – Salzburg, Rakousko.
Letiště v Salzburgu se nachází v kopcovité krajině na úpatí alp. Přiblížení na toto letiště není procházka růžovým sadem, neb je ze všech stran limitováno nějakou přírodní překážkou.

LGMK/JMK – Mykonos, Řecko.
Poslední zastávka v naší tůře bude řecké letiště na ostrově Mykonos. Jediné přístrojové přiblížení je tu VOR/DME RWY34. Z druhé strany je jediná možnost vizuální přiblížení.

LFLJ/CVF – Courchevel, Francie
Toto letiště netřeba představovat. Je proslulé svou vysokou nadmořskou výškou, velmi příkrou a nerovnou dráhou a také její délka není bůhvíjaká. Opravdová výzva jen pro ty nejzkušenější piloty.


LYPG/TGD – Podgorica, Černá Hora
Letiště v Čerhé Hoře podobné tomu v Tivatu. Jeho poloha je na úpatí hor, a proto ILS je možný jen z jedné, jižní strany. Pokud vítr vane z jihu na sever, je nutné vzít řízení letouny tzv. „Do teplejch“ a provést přiblížení okruhem. Další výzva pro zkušené piloty.

Ocenění:

Jako ocenění za správné zalétnutí celé tour bude pilotovi udělen Division Pilot Skills Tour award.

Veškeré dotazy směřujte na Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript , případně Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript .

Přejeme Vám příjemný let!


LEG DEP DEST DIST (NM) EET
DEST SCENERY DEST CHARTS Aircraft
1 LKPR LYTV 497 1:00
http://www.scgv... http://www.smat... Boeing 767, Airbus 330 or similar
2 LYTV LKTB 413 0:50

http://www.smat... Boeing 767, Airbus 330 or similar
3 LKTB LFMN 511 1:00
http://www.flig... http://www.ivao... Boeing 777, Airbus 330 or similar
4 LFMN LKMT 575 1:30

http://www.ivao... Boeing 777, Airbus 330 or similar
5 LKMT LGSK 672 1:30
http://www.flig... http://eaip.aus... Boeing 757 or similar
6 LGSK LKPD 729 1:30

http://eaip.aus... Boeing 757 or similar
7 LKPD LXGB 1236 3:00
http://www.flig... http://ulozto.c... Boeing 737, Airbus 320 or similar
8 LXGB LKKV 1156 3:00

http://ulozto.c... Boeing 737, Airbus 320 or similar
9 LKKV LGHI 908 2:00
http://library.... http://eaip.aus... Boeing 737, Airbus 320 or similar
10 LGHI LKPR 869 2:00

http://eaip.aus... Boeing 737, Airbus 320 or similar
11 LKPR EGNS 733 1:30
http://www.arm-...

Boeing 737, Airbus 320 or similar
12 EGNS LKPR 733 1:30



Boeing 737, Airbus 320 or similar
13 LKPR LDSP 402 1:00
http://www.flig... http://matraair... Boeing 767, Airbus 330 or similar
14 LDSP LKTB 337 1:00

http://matraair... Boeing 767, Airbus 330 or similar
15 LKTB LOWI 242 0:30
http://www.fs-s... http://eaip.aus... Boeing 737, Airbus 320 or similar
16 LOWI LKMT 306 0:40

http://eaip.aus... Boeing 737, Airbus 320 or similar
17 LKMT LGSM 814 1:30
http://www.flig... http://eaip.aus... Boeing 757 or similar
18 LGSM LKPD 881 1:30

http://eaip.aus... Boeing 757 or similar
19 LKPD ENML 813 1:30

http://www.ippc... Boeing 737, Airbus 320 or similar
20 ENML LKPD 813 1:30

http://www.ippc... Boeing 737, Airbus 320 or similar
21 LKPD LOWS 171 0:20
http://giannisw... http://eaip.aus... Boeing 747, Airbus 330 or similar
22 LOWS LKKV 144 0:20

http://eaip.aus... Boeing 747, Airbus 330 or similar
23 LKKV LGMK 934 1:30
http://www.flig... http://eaip.aus... Boeing 737, Airbus 320 or similar
24 LGMK LKPR 897 1:30

http://eaip.aus... Boeing 737, Airbus 320 or similar
25 LKPR LFLJ 417 1:20
http://www.vf-a... http://document... Pilatus PC12, DH 6 or similar
26 LFLJ LKTB 467 1:30

http://document... Pilatus PC12, DH 6 or similar
27 LKTB LYPG 421 1:00
http://library.... http://ottomanv... Boeing 737, Airbus 320 or similar
28 LYPG LKPR 508 1:00

http://ottomanv... Boeing 737, Airbus 320 or similar