Levé pozadí

LKTB Brno Tuřany


Mezinárodní letiště Brno-Tuřany je veřejné mezinárodní letiště. Nachází se 7,5 km jihovýchodně od centra Brna, na okraji historického slavkovského bojiště. Každým rokem se počet letů na tomto letišti zvyšuje.V roce 2010 bylo odbaveno 25 027 letadel, které přepravily zhruba 396 589 osob. Aktuálně na Brně operuje 6 leteckých společností a v letním období asi dalších 10 pro pravidelné i nepravidelné charterové lety a samozřejmně i nákladní přeprava. Dále je letiště využíváno pro všeobecné letectví, pro tréninkové lety (Austrian Arows) atd. Mají zde základnu vrtulníky letecké záchranné služby (Policie ČR, Alfa Helicopter).


Poloha letiště: N 49* 09' 05 E 016* 41' 38 Nadmořská výška: 237m/778ft

Frekvence

Frekvence DELIVERY: NIL
Frekvence GROUND: 125.425 MHz - TUŘANY GROUND
Frekvence TOWER: 119.600 MHz - TUŘANY VĚŽ
Frekvence APPROACH:  127.350 MHz - BRNO RADAR (119.900 MHz, 120.550 MHz)
Frekvence DEPARTURE: NIL


Další frekvence:

NIL

Dráhy letiště:

09/27 BETON 2650m x 60m

08/26 TRÁVA 1000m x 30m


Vstupní/výstupní body:

Vstupní VFR body:

  • NOVEMBER (Kuřim - železniční přejezd jihovýchodně od města)

  • ECHO (Rousínov - kostel)

  • SIERRA (Klobouky u Brna)

  • WHISKY (Ořechov - kostel)

  • ZULU (Židlochovice)

Vyčkávací VFR body:

ALFA (Sokolnice - železniční přejezd)

BRAVO (Podolí - dálniční nadjezd)

Příletové VFR tratě:

ECHO 1: ECHO - BRAVO

NOVEMBER 1: NOVEMBER - BRAVO

SIERRA 1: SIERRA - ALFA

WHISKY 1: WHISKEY - ALFA

ZULU 1: ZULU - ALFA

Odletové VFR tratě:

ECHO 1: BRAVO - ECHO

NOVEMBER 1: BRAVO - NOVEMBER

SIERRA 1: ALFA - SIERRA

WHISKY 1: ALFA - WHISKY

ZULU 1: ALFA - ZULU

Postupy pro odlety záchranných vrtulníků z brněnských nemocnic:

Odlety z nemocnice Bohunice musí získat letové povolení vždy před vzletem bez výjimky

Odlety z ostatních nemocnic přilétající do Tuřan smí po vzletu pokračovat severně osy RWY 09 do prostoru Černovic (MAX altitude 2000 ft), kde v případě nutnosti zahájí vyčkávání až do dalšího povolení od TWR Tuřany

Odlety z ostatních nemocnic, které směřují mimo CTR Tuřany, pokračují po vzletu z heliportu na sever (MAX altitude 2000 ft) až do dalšího povolení od TWR Tuřany

Přístrojová přiblížení:

09 - VOR-DME, NDB-DME

27 - ILS, VOR-DME, NDB-DME



Postupy a další informace:

  • Velitelé letadel jsou žádáni, aby při navázání spojení potvrdili informaci ATIS a zopakovali dané QNH

  • Letadlo po přistání na dráhu 08/26 Tráva musí uvolnit na jižní stranu travnaté dráhy pokud nebylo určeno jinak a uvolnění dráhy ohlásit.

  • Dráha 08/26 Tráva je použitelná pouze ve dne. Pro lety IFR je použitelná pouze pokud bude přiblížení dokončeno jako vizuální přiblížení za viditelnosti země.

  • Při pojíždění na apron z dráhy 08/26 Tráva a naopak si musí pilot před křížením dráhy 09/27 vždy vyžádat povolení.

  • Po přístrojovém přiblížení jsou stanoveny směry okruhů pro všechny kategorie letadel následovně: RWY09,RWY08-PRAVÝ, RWY27,RWY26-LEVÝ


Scenérie ke stažení: http://www.fsscenery.org
Mapy ke stažení - jen pro simulované létání: zde