Levé pozadí

LKAA FIR 30 HODIN ONLINE 2015 DEBRIEFING

Vážení přátelé, piloti a řídící, příznivci české divize,


od pátku 13. listopadu od 1700 UTC do soboty 14. listopadu do 2300 UTC pro Vás byly poskytovány po dobu

30 hodin nepřetržité služby řízení letového provozu na letišti v Praze Ruzyni a regionálním letišti Brno Tuřany.




Letošní rok byl výjimečný. Je to právě 10 let od vzniku této akce. V minulosti se vystřídala místa, kde se "třicítka" konala, ale ani letos nás již po šesté nezklamal náš věrný člen Míla Pátek, který nám zapůjčil prostory své kolínské firmy. Stejně tak jako předchozí roky nebylo snadné akci zorganizovat. Bylo zapotřebí sepsat články, začít akci propagovat, udělat rozdělovník služeb pro řídící, zajistit technické vybavení, obepsat ostatní divize, vytvořit rezervační systém letů a další. Právě "booking" systém v letošním roce nesl název RFE Flashback. Ano, vrátili jsme se zpět do teplých letních dnů a do letového řádu letní sezóny. Díky Ondrovi Horákovi (LKAA-CH) byl rezervační systém velmi důkladně zpracovaný jak po obsahové, tak po technické stránce.


Třícetihodinovka v číslech

Celkem bylo během 30-ti hodin provedeno 612 letů na území LKAA FIR. 81% (492) z těchto letů bylo z/na letiště LKPR - Praha, Ruzyně. Bylo to souhrnně 237 odletů a 255 příletů. Jedná se tedy průměrně o 16 pohybů za hodinu.


Celkem se akce zúčastnilo 260 pilotů, z nichž 22% (58) je členy české divize IVAO, zbylých 78% (202) jsou piloti zahraničních divizí.


Nejoblíbenějším typem letadla je Boeing 737-800 s převahou 28% (171) všech provedených letů. Na druhém místě, dle předpokladů, je Airbus A320 a A319, jenž pojali shodně každý po 15% (93) letů. Na pomyslné třetí příčce stanul Boeing 737-700.


Z Prahy bylo odbaveno 84 610 virtuálních cestujících zapsaných v letových plánech. Naopak do Prahy přiletělo 88 672 cestujících.



Zpětná vazba od účastníků akce

Vojtěch Javorský, řídící

Na třicítce jsem byl poprvé. Jasný, že sem si to užil. Jak v rámci provozu, tak v rámci společenské. Díky! Pro příště nějaký jednotný nastavení IVACu, kde je pořešený colorscheme (modrá obrazovka, rozlišení SID/STAR, normální nastavení, bez ultrahlasitých upozornění “TRRRÁÁÁFIC”, apod.)

Lukáš Šiška, pilot

Za mě super akce jen toho provozu mohlo být trošku více jako loni :-) . Mé díky patří celému teamu který si dal s přípravou spoustu práce . Zaručeně příští rok znovu už aby to bylo.

Jan Podlipský, řídící

Třicetihodinovku jsem si již tradičně užil, a zároveň jsem si skvěle zařídil v hustém provozu. Už nyní se těším na další :-)

Josef Racek, řídící

Taktéž jsem byl na “třícítce” poprvé, celá akce se mi líbila, myslím že se akce podařila, i když bylo méně provozu, naučil jsem se spoustu nových věcí (ať už to byl IvAc nebo samostatné řízení), seznámil se s novými lidmi, čímž bych ohodnotil akci 9/10. Těším se na příští rok, doufám, že “třicítka” bude čím dál tím víc lepší. Zároveň jsem se i z tétoroční 30H vzal několik ponaučení, např. si příště místo jídla na týden dopředu vezmu něco pod hlavu abych nemusel mít při spaní pod hlavou koberec, ale to už je maličkost. :).

Jan Šebek, řídící

Letošní “třicetihodinovku” hodnotím jako velice úspěšnou. Provozu sice nebylo tolik jako v minulou třicítku, ale i tak jsem se při řízení občas pořádně zapotil! Jako každý rok ani letos nezklamaly cateringové služby, které neměly chybu! V číslech bych letošní třicítku ohodnotil 8 body z možných 10. Také bych rád poděkoval všem zúčastněným. Těším se zase za rok!

Ondřej Latiok, řídící

Také jsem byl na letošní třicetihodinovce poprvé. Akci jsem si užil, seznámil jsem se s novými lidmi.

Zařídil jsem si na zajímavých pozicích jako PR_APP, GND ,DEP Naučil jsem se zajímavé věci. Zařídil jsem si v hustém provozu a taky jsem se trochu zapotil takže přísti rok určitě pojedu :-)

Petr Manda, řídící

První účast, dojmy velmi pozitivní. Mohlo být jen víc provozu, takže příště vyhodit Zürich do povětří. Organizace fajn, rozpis služeb mi vyhovoval, kolegové pro koordinaci taktéž. S reakční dobou pilotů bohužel příliš nenaděláme. Škoda padajících serverů, naštěstí jen v noci. Navrhuji pro příště zavést jednotné nastavení Ivacu, např. bez ultrahlasitých notifikací na textovky, nastavení zoomů, ideálně trochu vytunit sectorfile (někdo měl barevné sidy a stary) apod. Nastotisíckrát děkuji Elišce za zásobování kofeinem. Super, už se těším na další akci!

Miloslav Pátek, pilot

Akce je organizačně docela náročná, je bezvadný když se všichni sejdou na jednom místě. Že je to největší divizní akce - to přece všichni vědí. Snad jenom to, že řešení osobních sporů a neshod velmi negativně ovlivňuje atmosféru jinak výborné akce.


Fotoreport

Několik fotek přímo z řídící a pilotní místnosti v Kolíně naleznete na našich facebookových stránkách.


Poděkování

Dovolte mi na závěr poděkovat několika lidem, bez kterých by tato událost nevznikla. Jsou to především:

  • - Míla Pátek, za poskytnutí prostor pro řídící centrum a jeho ženě za jídlo, které připravila;
  • - Jakub Klásek, Jan Koranda, Jan Šebek a Tomáš Klubal, za přípravu všeho nezbytného pro konání akce;
  • - Ondřej Horák, za vytvoření dokonalého booking systému;
  • - Eliška, Bára, Sabča a Kelly, za support pro řídící a piloty.

Dále mé poděkování patří samozřejmě všem řídícím, bez kterých by akce nebyla možná a také všem pilotům.

Tak snad příští rok opět na viděnou a na slyšenou!




Přípravný a realizační tým LKAA FIR 30 HRS ONLINE

Jan Jelínek, Jan Podlipský, Ondřej Horák, Pavel Brodský, Josef Racek, Lukáš Šiška, Marek Hamza, Matej Quarda, Petr Červený

Petr Manda, Marek Buchtela, Míla Pátek

Vojtěch Javorský, Bára, Dominik Novák

Ondřej Latiok, Michal Vorel, Radek Černý

Michael Němec, Eliška, Michal Jacik

Jan Šebek, Tomáš Pešák, Sabča, Jakub Klásek

Veronika Dřímalová, Matěj Seifert, Kelly